środa, 21 marca 2018

Uważaj❗ na mąkę kokosową🌴❗

      Mąka kokosowa🌴 z założenia wszelkich klasyfikacji podawana jest jako neutralna.
      Wczoraj ktoś na blogu zapytał jak sklasyfikować mąkę kokosową🌴, więc przystąpiłem do odpowiedzi. Nauczony doświadczeniem, że to co w niektórych spisach jest, należy włożyć na półkę między książki z bajkami zacząłem "badania".
      Pierwsza klasyfikacja pokazała, że mąka kokosowa jest WĘGLOWODANOWA❗
W tym momencie Agnieszka podniosła bunt na pokładzie i stwierdziła, że za taką herezję to powiesi mnie na reji, a jak nie znajdzie reji to na salingu...😱 Jak dla mnie efekt taki sam!😀

Mąka kokosowa🌴 - I dane
     Zadałem sobie pytanie: Czy na stronie jest błąd
     Ok! Zacząłem dalsze poszukiwania otworzyłem wiele stron i "włamałem" się nawet do profesjonalnych spisów. Przyglądałem się i analizowałem...
     Drugi spis pokazał, że mąka kokosowa jest neutralna. Zacząłem się jednak zastanawiać nad tą rozbieżnością... i pojawiły się kolejne pytania:
Czy pierwszy jest prawdziwy
Czy może w drugim wykazie jest prawda

Mąka kokosowa🌴🌴 - II dane
     Gdy odpowiedziałem sobie na jedno pytanie pojawiły się dwa następne...

     Drugi wykaz popchnął mnie do poszperania w jeszcze bardziej zaawansowanych systemach, z których nota bene już mnie kiedyś wywalono za nadmierne eksplorowanie ich zasobów. Krótko mówiąc dostałem bana na jakiś czas. Tym razem postanowiłem być bardziej grzeczny i tyle nie szperać...
     Okazało się, że w tym trzecim spisie można znaleźć wszystko, czyli i takie mąki kokosowe🌴 i inne. Zarówno te neutralne mąki kokosowe🌴 jak i węglowodanowe. Wszystko zależy od producenta.
OK! Mamy pierwszy WNIOSEK!
Trzeba uważać co się kupuje❗ 
Czyli uważnie patrzeć na opisy na opakowaniu. Po zawieszeniu broni i zwinięciu sznurka, na którym już miałem dyndać... Agnieszka pobiegła do kuchni by sprawdzić jaką mąkę kokosową🌴 my mamy. Przybiegła po chwili i z ulgą odetchnęła, że nasza jest neutralna... - A już myślałem, że będę musiał cucić... !

     No dobra to już wiemy co i jak, to teraz kolejna seria pytań. Pierwsze pytanie dało odpowiedź, a ta odpowiedź dwa kolejne pytania... a teraz to już posypała się lawina pytań:
  1. Dlaczego są takie rozbieżności
  2. Dlaczego jedne mają 7g węglowodanów, a inne prawie 60g w 100g
  3. Skąd się wzięła pośrednia grupa, która ma 19-23 g węglowodanów...
  4. Co jest niezdrowe 
  5. Co jest zdrowe
  6. Która mąka kokosowa🌴 jest najzdrowsza
    Puzzle zaczęły mi się układać w całość obrazu dopiero wtedy, gdy zobaczyłem zawartość Tłuszczu! Wtedy kropki się połączyły! I doszedłem do wniosku.
Mąka kokosowa🌴🌴🌴 - III dane
     Zwróćcie uwagę na mąkę, która ma 5 g białek i 7 g i aż 45 g tłuszczy... Tu jest pewien klucz... Pozostałe mąki zawierają mniejszą zwartość tłuszczu i automatycznie rośnie udział % węglowodanów i białek...
     No i znowu pytania: Skąd się to bierze i Dlaczego tak jest
     Nie udało mi się nigdzie znaleźć odpowiedzi, ale myślę, że leży ona na półkach w sklepach i nazywa się olej kokosowy🌴! Nasza mąka, która zawiera najmniej białek i węglowodanów (5g i 7g) i  najwięcej tłuszczy (45g) jest najprawdopodobniej najmniej przetwarzana.

     Pozostałe mąki kokosowe🌴 mogą pochodzić z przetworzonego produktu, który pozostaje po tłoczeniu oleju kokosowego... Gdzie w masie pozostaje już znacznie mniejsza ilość tłuszczu, a rośnie udział węglowodanów, białek i innych związków masy kokosowej...🌴 Po osuszeniu, zmieleniu tych odpadów mamy pośrednią grupę...
     Czyli jeszcze inaczej mówiąc, możemy mieć mąkę koksową🌴 z kokosa lub mąkę kokosową z odpadów po tłoczeniu... Którą wybierzecie to już Wasza decyzja❔
Wybierając mąkę kokosową🌴 zastanawiajcie się też na ile to co będziecie robili będzie zgodne z dietą rozdzielną! Która mąka kokosowa🌴 pasuje do węglowodanów, a która do białek... ?

P.S.
      Czy już teraz wiecie? Jaką drogę muszę przejść zanim odpowiem Wam na pytanie, kiedy pytacie: Do której grupy zaliczyć... ❔Dlatego nie zawsze odpowiedź jest od razu!
      Nie odpowiadam zaglądając do wcześniejszych spisów! Spisów powielanych przez dziesiątki lat i działających jak głuchy telefon... Od nowa sprawdzamy i systematyzujemy: Co i gdzie powinno być❔❕ Nawet sami poprawiamy nasze spisy jak znajdziemy błąd... 😀


Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCjn3gtNFSCmHw5m2oQ3T4xA


4 komentarze:

  1. Dziękuję przeogromnie za ten wpis:) teraz czas i u mnie na czytanie etykiet,Co tam kryje się w szafce w kuchni;)

    OdpowiedzUsuń