sobota, 3 marca 2018

Model na odchudzanie - Etap 3 - Rola Biegania

     O tym, że biegam🏃 powinniście wiedzieć z postów w zeszłym roku, w których pokazywałem wykresy tętna po niektórych posiłkach. Pisałem i omawiałem czego nie jeść❗ i co truje nasz organizm...❓ Pamiętacie❓

     Przypominam model i link do posta, w którym opisywałem rolę Diety Rozdzielnej, jako fundament w procesie:
Model na odchudzanie - Etap 1 -Rola Diety Rozdzielnej❗

Model na odchudzanie
  1. Dieta Rozdzielna
  2. Woda 2-5 litrów/dziennie
  3. Bieganie
  4. Budowanie masy ciała
  5. Zwiększenie białek w menu i zmniejszenie tłuszczy 
  6. Spalanie tkanki tłuszczowej
  7. ...
     Na  tym się zatrzymam i dziś wyjaśnię, o co chodzi z bieganiem😀❓

     W zeszłym roku miałem okazję zarazić się bieganiem, miałem nawet plany na start w maratonie, które przełożyłem o rok, czyli na wiosnę 2018, a moja znajoma fizjoterapeutka Kasia wybiła mi to z głowy i radzi bym wystartował dopiero na jesień...
Ok! Nie chodzi mi o to byście już myśleli o startowaniu w jakichkolwiek biegach.
     ❗3. Temat który warto poruszyć to fakt, że bieganie jest REMEDIUM NA WIELE SCHORZEŃ CYWILIZACYJNYCH. Aby to zrozumieć musiałem przeczytać kilka książek tylko i wyłącznie na ten temat. Proponuje abyście zaufali mi na słowo, że tak jest Jak ktoś jest taki jak ja, że musi wszytko zrozumieć to polecę mu listę lektur...
      Podzielę się z Wami tym, co przeczytałem i co sprawdziłem na sobie. Jak coś czytam i przypominam sobie fakty z życia, że to się potwierdza, to się tego trzymam... Jak czytam i wdrożę i działa, to też stosuje. To co w naszym przypadku jest najbardziej istotne gdy zaczynamy biegać i zaczynamy biegać niewłaściwie, czyli "z pięty" może mieć zbawienny wpływ na nasze jelita, nie koniecznie na nasze stawy. A dokładniej na złogi w jelitach. SPRAWDZIŁEM❗ Sprawdziłem gdy nie przygotowany do biegów goniłem złodzieja... 😀 Zciekawionych informuję, że dogoniłem... 😊
     Ponieważ goniłem w pantoflach (i marynarce), to nie miałem żadnej amortyzacji, którą oferują buty sportowe... Zbawienny wpływ odczułem jakiś czas potem w toalecie, w postaci poodrywanych złogów i zapachu...
     Odrywanie się i usuwanie złogów z jelit nie musi mieć tak drastycznego przebiegu. Po pierwsze nie zaczynajcie od sprintów w tenisówkach, a tym bardziej w pantoflach, chyba, że już uprawiacie regularne doganianie autobusu... 😏 Nie jestem trenerem ani specjalistą od biegania, nie jestem trenerem osobistym ani fizjoterapeutą. W tej sytuacji proponuje, poczytać, pooglądać Youtuba i porównać różne szkoły biegania, a na koniec skorzystać z porady❗ lub nawet biegać pod okiem fachowca... np. biegającego fizjoterapeuty lub trenera...😏 Dobrze by ten trener nie był teoretykiem... 😊

      Bieganie ma wiele pozytywnych skutków:
  1. ODRYWANIE ZŁOGÓW i POPRAWA PRACY JELIT 
  2. Wpływ na spalanie tłuszczów... 
  3. ... 
     Nie chcę opisywać kolejnych ról jakie odgrywa bieganie. Powrócę do nich później. Jeśli nie planujesz biegać regularnie (choć polecam❗), to warto przebiec się choć raz na jakiś czas, by coś się poodrywało i by oczyścić ze złogów jelita... Do innych obszarów odchudzania, na które wpływa biegnie powrócę...

     Podejrzewam że poruszyłem aspekt, obszar w temacie odchudzania i biegania, który jest tematem tabu, bo dość nie przyjemny... i o którym inni nie wspominają, a jeśli już to rzadko poruszają... 😀
Podsumowując:
      Pierwsza opisana rola biegania jest ściśle związana z tematem diety rozdzielnej czyli oczyszczaniem i utrzymaniem we właściwej higienie układu trawiennego i całego organizmu... 


     Poprzednie artykuły: 

1 komentarz: