środa, 14 marca 2018

Ciasto orkiszowe

     Jestem zagorzałym przeciwnikiem😡 mąki pszennej...❗ Ciągle w tym temacie wiercę Agnieszce dziurę w brzuchu... 😀 Ale cóż jak się żyje w takim kołchozie jak rodzina trzeba się liczyć z nawykami i przyzwyczajeniami innych... 😉
      Wiem, że mąka pszenna jest idealna bo można z niej ulepić i upiec wszystko nawet bałwana... ⛄
     Jednak w końcu się doczekałem❗ Po tylu wspólnych latach📅📅📅📅📅📅 doczekałem się ciasta z mąki orkiszowej.😁😁😁
     ... i powiem tak jest GIT❗❗❗ Nawet bardziej - miłe zaskoczenie... 😋

Składniki:
  • 2 szkl.mąki orkiszowej (ja użyłam pełnoziarnistej)
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 2 łyżki skórki pomarańczowej
  • 20g drożdży
  • ok. 200ml śmietanki 12%
  • 1 łyżka masła

Przygotowanie:
Drożdże rozpuszczamy w 3 łyżkach wody z dodatkiem cukru. Dodajemy mąkę, skórkę pomarańczową i zaczynamy wyrabiać ciasto dodając małymi porcjami letnią śmietankę (może się okazać, że nie zużyjemy całej śmietanki, ciasto nie może być zbyt luźne, bo po upieczeniu może nam opaść). Gdy wszystko się już nam połączy dodajemy roztopione masło (musi być letnie) i całość wyrabiamy ok. 5 minut. Ciasto przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wyrośnięcia. Jak wyrośnie (podwoi swoją objętość) przekładamy do wysmarowanej foremki (19/10cm), po wierzchu ciasto smarujemy śmietanką. Czekamy aż się podniesie i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy w 180 stopniach, przez 45 minut (góra-dół). Długość pieczenia zależy od piekarnika.

Smacznego :) 
P.S. Ciasto jest lekko brązowe bo mąka była ciemna, jeśli użyjemy jasnej mąki orkiszowej to ciasto będzie jasne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz