piątek, 17 kwietnia 2020

Sałatka z tortellini

     Dieta rozdzielna ma to do siebie, że spożywamy więcej warzyw. Mogą być one jako sałatka, surówka lub 2 in 1, czyli węglowodanowa sałatka.
     Szykując takie danie dziecko, które stroni od warzyw jakby nie było, będzie musiało ich trochę zjeść...

Link do filmu na YouTube: Sałatka z tortellini



Składniki:
  • opakowanie tortellini z grzybami, kapustą, szpinakiem lub warzywne
  • jeden duży zielony ogórek
  • jedna czerwona papryka
  • pół główki kapusty pekińskiej (jeśli duża to 1/4)
  • sól
  • pieprz
  • majonez

Przygotowanie:
     Tortellini ugotować według przepisu na opakowaniu. Ogórek i paprykę myjemy i kroimy w kostkę. Kapustę drobno szatkujemy. Wszystko przekładamy do miski, dodajemy majonez (tyle aby składniki się połączyły), doprawiamy solą, pieprzem i dokładnie mieszamy.
     Wkładamy sałatkę do lodówki na godzinę, aby się dobrze schłodziła i po tym czasie jest gotowa do spożycia.


Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

piątek, 10 kwietnia 2020

Babka drożdżowa

     Nie jestem  fanem ciast i nigdy nie byłem. Jednak nie wyobrażam sobie świąt bez ciasta na stole. Oczywiście podanego w odpowiednim momencie, tak by nie zakłócić planu diety rozdzielnej...



Składniki:
  • 3 szklanki mąki orkiszowej typ 700 (może być też zwykła pszenna) 
  • 20g drożdży 
  • 2 łyżki cukru (jak ktoś lubi bardziej słodkie to może dodać więcej) 
  • 1 duża łyżka masła (ok. 60g) 
  • ok. 320ml słodkiej śmietanki 12% 
  • 2 łyżki skórki pomarańczowej lub rodzynek, czy żurawiny 
  • 4-5 łyżek letniej wody


 Przygotowanie: 

     Drożdże rozpuszczamy w 4-5 łyżkach wody z dodatkiem cukru. Dodajemy mąkę, skórkę pomarańczową i zaczynamy wyrabiać ciasto dodając małymi porcjami letnią śmietankę (może się okazać, że nie zużyjemy całej śmietanki, ciasto nie może być zbyt luźne, bo po upieczeniu może nam opaść). Gdy wszystko się już nam połączy dodajemy roztopione masło (musi być letnie) i całość dobrze wyrabiamy ,aż zacznie odchodzić od ręki.
     Ciasto przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wyrośnięcia. Jak wyrośnie (podwoi swoją objętość) przekładamy do wysmarowanej foremki (32/10cm), na wierzchu posypujemy kruszonką. Czekamy aż się trochę ciasto podniesie i wstawiamy do nagrzanego piekarnika.
     Pieczemy w 180 stopniach, przez 40-45 minut (góra-dół). Długość pieczenia zależy od piekarnika.

Kruszonka:
Dwie łyżki mąki, 2 łyżki cukru, masło o temp. pokojowej (tyle ile wchłonie mąka i cukier, ok. 2 łyżek). Wszystkie składniki palcami rozcieramy, aż powstanie kruszonka (grudki ciasta).


Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗