poniedziałek, 27 września 2021

Jajecznica z grzybami leśnymi

Przepis przydatny po gzrybobraniu
Jajecznica, to bardzo szybkie śniadanie, o ile nie nagrywa się przepisu, bo to trochę więcej zajmuje czasu. Generalnie nie jadam jajecznicy, bo się długo trawi i o ile na wyjazd jest dobra bo siedzi w żołądku kilka godzin, to w lato gdy trzeba dużo pić nie zdaje egzaminu, bo picie podczas upału rozrzedzi kwasy żołądkowe co utrudni lub nawet uniemożliwi strawienie białek. Ok. ale dziś wyjątek bo nigdy nie jadłem jajecznicy z grzybami leśnymi i chciałem spróbować bo dużo o tym słyszałem... Jak zrobić jajecznice z grzybami leśnymi? Takie pytanie kiedyś zadałem Agnieszce.

Link do filmu z przepisem:
 
 





Składniki:
  • grzyby leśne (u mnie kurki i gąski)
  • jajka
  • masło lub inny tłuszcz do smażenia
  • sól
  • pieprz
  • szczypiorek
Przygotowanie:
    Grzyby oczyścić i porządnie umyć, aby pozbyć się piachu i ściółki. Następnie dać na durszlak aby się osuszyły z nadmiaru wody. Na patelni roztapiamy masło i wrzucamy grzyby. Smażymy do momentu aż wyparuje woda i grzyby lekko się podsmażą. Wtedy wbijamy jajka (dopasować ilość do ilości osób konsumujących), doprawiamy solą i pieprzem. Stopień wysmażenia dopasować do własnych gustów. Jajka należy umyć aby nie nabawić się salmonelli. 
   Usmażoną jajecznicę wyłożyć na talerz, obficie posypać szczypiorkiem i gotowe.
 

Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz