czwartek, 10 sierpnia 2017

Śmietanowiec

Wiecie już, że męczę Agnieszkę? Męczę o desery, ciasta czy batoniki bez cukru lub z minimalną ilością?
Tak! Wiecie bo już o tym pisałem... 😆
Jednak chyba bywam inspirujący🤔 (albo nudzący😥) bo są efekty! 😄
Oto kolejny przepis, który prezentuje Aga! Tadadada... !!! Brawa i oklaski, a kwiaty i autografy przez telefon... 😃

Składniki:
  • herbatniki lub inne ciastka (ja użyłam własnej produkcji - maślanych)
  • 2 galaretki z pektyną lub agarem (dowolny smak) na 0,5l wody
  • 500ml śmietany kremówki
  • 2 łyżeczki agaru
  • świeże owoce 
Przygotowanie:
Dno tortownicy (o średnicy 21cm) wykładamy ciastkami. Jedną galaretkę rozpuszczmy w szklance  wody, a drugą tak jak jest w przepisie. Śmietanę przed ubiciem wstawić do zamrażarki na 15 minut (tak schłodzona nigdy mi się nie zważyła podczas ubijania). Śmietanę dzielimy na pół, jedną część 250ml ubijamy mikserem, gdy jest gotowa dalej ubijając dodajemy lekko tężęjącą galaretkę (tą co rozpuszczaliśmy w szklance wody). Gotową śmietanę z galaretką przekładamy do tortownicy. Drugą część śmietany ubijamy i gdy jest gotowa dodajemy rozpuszczony agar (agar rozpuszczamy w 1/2 szklance wody, a następnie zagotowujemy, zostawiamy do wystygnięcia, gdy wystygnie dodajemy do śmietany). Kto lubi bardziej słodkie smaki to może do tej części śmietany z agarem dodać trochę cukru pudru (ja nie dodawałam). Gotową śmietanę przekładamy do tortownicy. Gdy nam stężeje śmietana to układamy dowolne owoce, a na nie wylewamy tężejącą galaretkę. Tortownicę wstawiamy do lodówki aby całość się dobrze schłodziła.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz