czwartek, 22 lutego 2018

Przepis na spaghetti Napoli

     Spaghetti🍝 to chyba jedna z najbardziej rozpoznawalnych potraw na całym świecie. Niestety spotkałem się z dość okrojonym spojrzeniem na temat spaghetti🍝. Kiedy mówiłem o spaghetti🍝 jako daniu zgodnym z dietą rozdzielną, słyszałem: "Jak to Przecież spaghetti🍝 jest z mięsem" To fakt, może być z mięsem, lecz nie musi.😀
     Jak zacząłem praktykować dietę rozdzielną przynajmniej 2 razy w miesiącu robiłem sobie spaghetti🍝 ze szpinakiem. Potem  kombinowałem z sosem na bazie pomidorów🍅, koncentratu pomidorowego🍅🍅🍅, cebuli oraz ziół🍃... Jednak nadal pozostawałem przy szpinaku.
     Dodam, że makaron był u mnie może 4 dni (2 razy po 2 dni) w miesiącu, jakoś nie byłem zwolennikiem zaklejania jelit glutenem z pszenicy. Chociaż jeszcze wtedy dieta bezglutenowa nie była modna... Wolałem kaszę gryczaną i ryż🍛, który był co tydzień...
     Co do tego przepisu na spaghetti🍝, który proponuje Agnieszka, to na pewno takiego cacka nigdy nie wykombinowałem... i pewnie dlatego pozostawałem przy spaghetti🍝 ze szpinakiem.


Składniki:
  • opakowanie makaronu spaghetti
  • 800g domowego przecieru pomidorowego/pasaty pomidorowej lub 2 puszki pomidorów bez skórki (najlepiej krojonych)
  • 2 cebule
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 3 łyżki dowolnego tłuszczu do smażenia
  • 1 łyżeczka bazylii
  • 1 płaska łyżeczka oregano 
  • natka pietruszki
  • sól
  • pieprz
  • ewentualnie kawałek papryczki chili (jeśli lubimy bardziej pikantny smak)
Przygotowanie:
Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu. 
Cebulę obieramy, kroimy w kostkę i na niewielkiej ilości tłuszczu podsmażamy, aż do zeszklenia. Przeciskamy czosnek i podsmażamy jeszcze minutę. Następnie dodajemy przecier pomidorowy lub pomidory razem z całym sokiem i dusimy aż nam sos zgęstnieje (nie przykrywamy aby zredukować sos).  Na 5 minut przed końcem dodajemy zioła (można dodać świeże), doprawiamy solą, pieprzem i dusimy aby smaki się połączyły. Ugotowany makaron wykładamy na talerze, polewamy sosem i posypujemy natką pietruszki.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz