wtorek, 13 grudnia 2022

Przepis na śledzie w oleju z cebulką

Śledzik w oleju

 
    Śledzie w oleju z cebulką to w moim domu tradycja świąteczna. Śledzik w oleju robiła moja babcia, mama a potem ja... Zacząłem robić śledzia w oleju bo mama robiła za mało. 
   Po latach nasze przepisy się rozjechały i mama zaczęła robić inaczej niż babcia, a ja pozostałem przy tradycji...

👉Jak zrobić śledzia w oleju❓

   Można zrobić na wiele sposobów. Zanim zacząłem stosować dietę rozdzielną, to dokładałem również rodzynki. Potem z nich zrezygnowałem. Jednak robiłem takiego śledzika w oleju nie tylko na święta, nawet 2 razy w miesiącu bo była to moja ulubiona potrawa. 
   Teraz śledzik wrócił tylko do potrawy okazyjnej. Dlaczego? Odpowiedź znajdziecie w filmie...
Zapraszam na przepis na śledzie w oleju z cebulką.



Link do filmu z przepisem
 





Składniki:
  • 300 g śledzi
  • 3 średnie cebule
  • pieprz
  • olej

Proporcje na każda 100 g śledzia 1 cebulka 


Przygotowanie:
 
      Cebulkę kroimy w drobną kostkę. Śledzia w kawałki 2x4 cm lub kwadraciki 3x3 cm jeśli płaty są szerokie (tak by tego śledzia nie dziabać potem na talerzu). 
   Układamy warstwami najpierw cebulkę, którą posypujemy pieprzem, potem śledzika, który też posypujemy pieprzem i znowu cebulkę... i tak do wyczerpania zapasów lub miejsca w salaterce.
   Na końcu cebulkę też sypiemy pieprzem i delikatnie ugniatamy by śledzik przylegał do cebulki i pieprzu i wszystko przechodziło nawzajem smakami.
   Ostatni krok, to zalanie olejem aż do górnej warstwy cebulki.
Tak przygotowanego śledzika zostawiamy w lodówce na 24-48 godzin, aby nabrał smaku. Krótko mówiąc można go zrobić na dzień lub 2 przed wigilią, świętami, czy kolacją...


Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz