wtorek, 3 stycznia 2023

Przepis na paprykarz warzywny z ryżem


Warzywny paprykarz wegetariański

   Z okresu przed dietą rozdzielną pamiętam ze robiłem paprykarz szczeciński na ciepło do kanapek.
    Konkretnie podsmażałem cebulkę waliłem paprykarz, mieszałem i gotowe! Miałem gotowe smarowidło na ciepło... 

👉Jak zrobić paprykarz warzywny z ryżem ❓ 

   Potem zapomniałem bo paprykarz nie był zgodny z dietą rozdzielną niczym gołąbki... Aż tu Agnieszka wyskoczyła z pomysłem jak zrobić paprykarz z warzyw, czyli też w wersji wegetariańskiej... 
   Zapraszamy na przepis na paprykarz warzywny.
 

Link do filmu z przepisem
 

 



Składniki:
  • 1 szklanka ugotowanego ryżu
  • kawałek papryki czerwonej (ok. 80g)
  • 2 marchewki (ok. 200g)
  • 1 pietruszka (ok. 90g)
  • kawałek selera (ok. 120g)
  • 1 cebula (ok. 110g)
  • 3-4 łyżki oleju/oliwy
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej wędzonej lub ostrej
  • 2-3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 4 kulki ziela angielskiego
  • 2 liście laurowe
  • sól
  • pieprz 
Przygotowanie:
    Marchew, pietruszkę i seler ścieramy na tarce o grubych oczkach.
   Cebulę, paprykę i czosnek kroimy w kostkę. 
    Na patelni rozgrzewamy tłuszcz i wrzucamy cebulę. Szklimy ją, a następnie dodajemy warzywa (marchew, seler, pietruszkę i paprykę) i przyprawy: ziele angielskie, liść laurowy. Wlewamy 3 łyżki wody, mieszamy, przykrywamy pokrywką i na wolnym ogniu dusimy do miękkości warzyw. W trakcie duszenia co jakiś czas mieszamy i jeśli jest taka potrzeba, to podlewamy trochę wody.
    Gdy warzywa będą już miękkie, dodajemy czosnek, paprykę w proszku, koncentrat pomidorowy, doprawiamy solą, pieprzem i dusimy jeszcze z 15 minut. Po tym czasie wyłączamy palnik, wsypujemy ugotowany ryż i całość dokładnie mieszamy. Jeśli jest taka potrzeba to doprawiamy jeszcze solą i pieprzem.
   Zostawiamy do całkowitego wystudzenia i gotowe. 
Taki paprykarz możemy przechowywać w lodówce przez 3-4 dni.
 

Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz