poniedziałek, 22 marca 2021

Frytki z selera


Zdrowe frytki z selera

 
Frytki to atrakcja i bywają kilka razy do roku albo i mniej. Dziś mama wyskoczyła z pomysłem zrobienia frytek z selera. Jak mam być szczery, to byłem sceptyczny, bo to jakiś zamiennik, podróbka frytek i na dodatek z piekarnika... Nie do pomyślenia frytki z piekarnika, a nie smażone na niezdrowym oleju! 
 

 
 

Składniki:
  • seler
  • zioła, użyłam czubrycy czerwonej
  • sól
  • oliwa
Przygotowanie:
Seler obieramy i dokładnie myjemy. Kroimy w plastry ok. pół centymetrowe, a następnie w paski jak frytki. Tak pociętego selera wkładamy do wysokiej miski, skrapiamy dobrze oliwą i potrząsamy miską aby seler dobrze się natłuścił, a później posypujemy ziołami i solą. Kilkakrotnie potrząsamy miską aby frytki dobrze się wymieszały i oblepiły ziołami, a później przekładamy na brytfankę wyłożoną papierem do pieczenia. Wkładamy do nagrzanego piekarnika na 200 stopni i pieczemy od 30 do 40 minut. Długość pieczenia zależy od grubości frytek. Im grubsze tym dłużej będziemy piec. W połowie pieczenia należy frytki obrócić. Jeśli jest taka potrzeba, to należy obrócić frytki że dwa razy. 
Gotowe frytki wyśmienicie smakują z domowej roboty sosem czosnkowym. Są też idealne jako dodatek do dań mięsnych (białkowych).

Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

2 komentarze:

  1. Uwielbiam frytki z piekarnika, ale z selera jeszcze nie próbowałam. Czuć że to seler?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Minimalnie się wyczuwa smak selera, zioła robią tutaj dobrą robotę. Są pyszne 😋, byłam pozytywnie zaskoczona smakiem 👍

      Usuń