sobota, 28 listopada 2020

Ciasto marchewkowe- bezglutenowe


Wybłagane ciasto marchewkowe.
 
   Jak wiele razy pisałem i mówiłem nie jestem zwolennikiem i pasjonatem ciast i słodyczy.  
   Na pewno jednak jestem fanem próbowania nowości i to szczególnie w tematyce kulinarnej. Lubie spróbować jak coś smakuje i nie mam żadnych oporów. 
   Tym razem uparłem się na ciasto marchewkowe, a jak Agnieszka zrobiła to pojawiło się ono w wersji BEZGLUTENOWEJ...



Link do filmu z przepisem: 094 - Przepis na CIASTO marchewkowe bezglutenowe! - Gluten free czyli DESER BEZGLUTENOWY



Składniki:
  • 150g startej marchewki
  • 110g banana (już po obraniu)
  • 1szkl. mąki gryczanej (szklanka o pojemności 250ml)
  • 0,5szkl. mąki kokosowej
  • 2 czubate łyżki erytrytolu (ksylitolu, stewi, czy innego słodzika) lub więcej jeśli lubimy bardziej słodkie. 
  • 2 płaskie łyżeczki sody
  • 0,5szkl. oleju
  • 1 łyżka octu jabłkowego lub soku z cytryny
  • 2 kopiaste łyżki kwaśnej śmietany
 
    Przygotowanie:
    Suche składniki przekładamy do miski (mąki, sodę, erytrytol) i mieszamy razem. W osobnej misce wkładamy mokre składniki (banan rozgniatamy widelcem) i dokładnie mieszamy. Do mokrych składników wsypujemy suche i razem wszystko mieszamy (ciasto jest dosyć gęste, nie spada łatwo z łyżki). 
    Do wysmarowanej i wysypanej mąką kokosową brytfanki (o wymiarach 25/11cm)przekładamy ciasto. Wkładamy do nagrzanego piekarnika na 170 stopni i pieczemy przez 45 minut lub do suchego patyczka. 
    Po upieczeniu ciasto zostawiamy do przestudzenia i wyjmujemy z foremki. 


Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗
 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz