piątek, 13 kwietnia 2018

Twarożek z pomidorami

      Białko to podstawowy budulec w naszym organizmie. Aby je dostarczyć można zaplanować śniadania z twarożkiem. Dodam tylko, że warto by był to chudy twarożek z jak najmniejszą zawartością tłuszczu, co sprzyja a nawet przyspiesza procesy trawienia.
      Kiedyś byłem fanem tłustego mleka, tłustego sera... itd... Dziś to się zmieniło, a zmieniło się dzięki wiedzy. Czyli, że tłuszcz nie sprzyja trawieniu białek, bo alkalizuje kwasy żołądkowe... Ja jestem uparty i lubię wszystko sprawdzić i nie wierzę na słowo... bez względu, czy to będzie naukowiec, lekarz, dietetyk, czy trener...
     Jakiś czas temu zrezygnowałem z sera żółtego, i półtłustych oraz tłustych serów białych - generalnie dla zasady. Natomiast pojawił się efekt uboczny, którego się nie spodziewałem. Dlatego warto eksperymentować na sobie i obserwować jak nasz organizm reaguje na to co jemy? Jak się po tym czujemy?
     Jaki był efekt? Okazało się, że staję się szybciej głodny! Czas potrzebny na strawienie chudego sera jest znacznie krótszy niż standardowy czas trawienia białek (3-4 godz.). Czas, po którym staję się głodny po takim twarożku 200-250g, jest zdecydowanie krótszy niż 3 godziny...
     Efekty nie zaobserwowałem od razu. Mój układ trawienny musiał przystosować się do systematycznego jedzenia chudszych potraw (w tym ograniczenia mięsa tylko do drobiowego). W pewnym momencie zadałem sobie pytanie: Co jest? Dlaczego jestem głodny? O której jadłem? Zaczęliśmy dyskutować z Agnieszką, o której było śniadanie i wniosek był jeden ok. 2 i pół godziny minęło od skończenia śniadania max... ! Na wszelki wypadek stwierdziłem, że poczekam do 3 godz. zanim zjem coś innego...

Składniki:
  • twarożek (z chudego sera i cebulki)
  • pomidory
  • czarnuszka
  • pieprz
  • sól
Przepis na twarożek ze szczypiorkiem: Kolacja: twarożek z rzodkiewką

Przygotowanie:
Układamy tak jak nam dziś finezja podpowiada.

Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCjn3gtNFSCmHw5m2oQ3T4xA

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz