środa, 8 listopada 2017

Ciasto z dynią i skórką pomarańczową

Ciasto drożdżowe z dynią

 
     Jak zobaczyłem pierwszy raz to ciasto to myślałem, że Aga upiekła dwa chleby. Dopiero gdy dotknąłem, wziąłem do ręki poczułem lekkość. Po przekrojeniu jeszcze bardziej ukazywało swoją naturę jako ciasta.

👉Jak zrobić ciasto drożdżowe z dynią, kruszonką i skórką pomarańczy❓

     I tak naprawdę nie wiem kiedy zniknęło, dzieci chyba wciągnęły nosem... 😁
 
Na początku myślałem ze ciasto marchewkowe, to tylko żart, a jednak Agnieszka zrobiła: https://youtu.be/xztzaA1Jc2k Teraz doszło kolejne ciasto czyli ciasto z dynią, a dynia to też warzywo... 
 
Zapraszamy na przepis na ciasto drożdżowe z dynią i kruszonką. 
 
 
Mariusz i Agnieszka


Link do filmu z przepisem:
044 Ciasto z dynią i skórką pomarańczy - Deser
 
 

 

Składniki:
  • 460g mąki
  • 2 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej
  • 25g drożdży
  • 2 łyżki cukru lub więcej jeśli lubimy bardziej słodkie ciasto
  • 200g puree z surowej dyni 
  • 125ml słodkiej śmietanki 12% lub mleka roślinnego
  • 50g masła 

 

Przygotowanie:
     Drożdże rozpuszczamy w kilku łyżkach letniej śmietanki z dodatkiem cukru. Następnie dodajemy mąkę, skórkę pomarańczową, dynię i zaczynamy ręką wyrabiać składniki, dodając małymi porcjami letnią śmietankę. Na końcu dodajemy miękkie masło i wyrabiamy do momentu, aż będzie nam odchodziło od miski. Przykrywamy lnianą ściereczką i zostawiamy do wyrośnięcia.
    Jak wyrośnie (podwoi swoją objętość) przekładamy do wysmarowanej tortownicy o średnicy 24cm. Z mąki, masła i cukru robimy kruszonkę i posypujemy po wierzchu ciasto. Czekamy aż się podniesie i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. 
   Pieczemy w 180 stopniach (góra-dół) 40 - 45 minut. Długość pieczenia zależy od piekarnika, jeśli jest mocno rumiane to znaczy, że jest upieczone.

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz