czwartek, 11 maja 2023

Przepis na pieczarki w cieście piwnym

Pieczarki w cieście

    Pieczarki wyszły wyśmienicie, zjadłem i poszedłem biegać. Okazały się fit, a ja poprawiłem swój ostatni wynik na 10 km o 5 min i 20 sek. No dobra, nie od pieczarek poprawiłem wynik, jednak na pewno nie były zbytnim obciążeniem na żołądku...

    👉Jak zrobić pieczarki w cieście piwnym❓

    Tak jak kalafiora w cieście... No prawie tak samo bo ciasto inne... 
    Zapraszamy na przepis na pieczarki w cieście piwnym.
    Mariusz i Agnieszka

Link do filmu z przepisem Jak zrobić pieczarki w cieście piwnym na przystawkę - Przepis na przekąskę
 





Składniki:
  • 1 szklanka mąki, użyłam orkiszowej (szklanka o pojemności 250ml)
  • szklanka piwa
  • ok. pół kilograma małych pieczarek 
  • sól
  • pieprz
  • 1 łyżeczka czosnku granulowanego
  • 1/3 łyżeczki papryki w proszku
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • olej do smażenia 
Przygotowanie:
Do mąki wsypujemy przyprawy: czosnek, paprykę, proszek do pieczenia, sól, pieprz, wlewamy piwo i dokładnie mieszamy. Ma powstać ciasto, o gęstości gęstej śmietany. Gdyby było zbyt rzadkie, to dodać trochę mąki. 
Ciasto zostawiamy na 10-15 do odpoczynku. 
Pieczarki dokładnie czyścimy i obieramy. Jeśli są duże to kroimy na pół, lub na 4 części.
W rondelku rozgrzewamy olej, ma go być tyle aby pieczarki podczas smażenia mogły pływać.
Partiami wrzucamy pieczarki do ciasta, mieszamy aby pieczarki ze wszystkich stron oblepiły się ciastem, a następnie wkładamy na rozgrzany olej. Pieczarki smażymy z dwóch stron na rumiany kolor. Po usmażeniu wyjmujemy pieczarki na papierowy ręcznik, aby obciekły z nadmiaru tłuszczu.
Takie pieczarki wyśmienicie smakują na ciepło i na zimno np. z dodatkiem sosu czosnkowego.

Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz