niedziela, 30 kwietnia 2023

Przepis na żeberka w piwnej marynacie, pieczone na grillu


Żeberka piwne z grilla 


     Często myślałem o żeberkach w piwie, jednak nie miałem okazji spróbować. Postanowiłem udać się do domowego włodarza kuchni i zamówić żeberka.... 

👉Jak zrobić żeberka w piwie❓

 ... i Agnieszka zrobiła żeberka w piwie, tzn. w marynacie z piwem. A jak to zrobiła to jest cały przepis w filmie. 
   Zapraszamy na przepis na żeberka grillowane w marynacie piwnej.
    Mariusz i Agnieszka

Link do filmu z przepisem

 



Składniki:
  • 1 kg żeberek
  • 300ml piwa
  • 5 łyżek sosu sojowego
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1 łyżka musztardy 
  • 1 łyżeczka papryki wędzonej ostrej
  • 1 łyżeczka curry
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 3 łyżki oliwy/oleju
Przygotowanie:
Żeberka myjemy, osuszamy i kroimy na kawałki.
Do piwa dodajemy: sos sojowy, musztardę, paprykę, curry, majeranek, przeciśnięty czosnek, oliwę i całość dokładnie mieszamy. 
Potrzebne nam będzie pudełko z przykrywką. Na dnie układamy warstwę żeberek, polewamy przygotowaną marynatą, kładziemy kolejną warstwę żeberek i polewamy resztą marynaty. Pudełko szczelnie zamykamy i wkładamy do lodówki na przynajmniej 4 godziny (można nawet na całą noc).  Pół godziny przed grillowaniem wyciągamy pudełko z żeberkami z lodówki aby się ociepliło i po tym czasie możemy zacząć grillowanie.
Żeberka grillujemy na średnim ogniu, co jakiś czas obracając z jednej strony na drugą. Jeśli grillujemy na grillu opalanym węglem, to dodatkowo żeberka polewamy marynatą, w której macerowało się mięso. 
Ja grillowałam na grillu elektrycznym, pierwsze 10 minut w temp. 180 stopni, a później zwiększyłam do 190 stopni. Co jakiś czas zamieniałam miejscami kawałki mięsa (robiłam roszady), aby żeberka równo się upiekły. Mniejsze kawałki zdjęłam wcześniej, aby się nie spaliły.

Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz