środa, 8 listopada 2017

Ciasto z dynią i skórką pomarańczową

     Jak zobaczyłem pierwszy raz to ciasto to myślałem, że Aga upiekła dwa chleby. Dopiero gdy dotknąłem, wziąłem do ręki poczułem lekkość. Po przekrojeniu jeszcze bardziej ukazywało swoją naturę jako ciasta.
     I tak naprawdę nie wiem kiedy zniknęło, dzieci chyba wciągnęły nosem... :)


Składniki:
  • 3 szkl. mąki
  • 2 łyżki skórki pomarańczowej
  • 1/3 kostki drożdży
  • 1 łyżka cukru
  • 5 łyżek zmiksowanej surowej dyni
  • około 0,5 szkl. śmietanki 12%
  • 1 łyżka masła

Przygotowanie:
Drożdże rozpuszczamy w 4-5 łyżkach letniej wody z dodatkiem cukru. Następnie dodajemy mąkę, skórkę pomaranczową, dynię i zaczynamy ręką wyrabiać składniki, dodając małymi porcjami letnią śmietankę. Gdy wszystko się już nam połączy dodajemy miękkie masło i wyrabiamy do momentu, aż bedzie nam odchodziło od ręki. Przykrywamy lnianą ściereczką i zostawiamy do wyrośnięcia. Jak wyrośnie (podwoi swoją objętość) przekładamy do wysmarowanej foremki (30/10cm). Czekamy aż się podniesie i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy w 180 stopniach 40 minut. Długość pieczenia zależy od piekarnika, jeśli skórka jest mocno rumiana to znaczy, że jest upieczony.

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz