wtorek, 14 listopada 2017

Śniadanie dla dzieci #5 - przybyli indianie...

     Aby zbudować szałas indiański na śniadanie trzeba trochę się postarać, skupić i wyciszyć, pokombinować jak ustawić i jak spiąć to oliwką by nie padło.
     Trzeba też przy tej kombinacji pamiętać, że śniadanie ma być zgodne z dietą rozdzielną.

Zasada 5: Mindfulness - praktyka uważności

     Cały proces wychowania to proces dawania dziecku dobrego przykładu. Zarówno takiego przykładu, który może wykorzystać już dziś jak również taki, który wykorzysta po latach.

Pamiętam lekcje, które mój tata dawał mi kiedy miałem 3-4 lata, pamiętam te, które stosował gdy byłem w 4 klasie szkoły podstawowej. Pamiętam książki, które podsuwał mi w LO, pamiętam 20 lat coachingu, od 3 do 23 roku życia zanim tata odszedł. Mój ojciec wyprzedzał świat o dekady... Coaching biznesowy, biznesowe sesje coachingowe odbywałem na 10-15 lat zanim pojawił się coaching w Polsce, kilka lat wcześniej niż powstał ICF (International Coach Federation). LifeCoaching znam od 41 lat... Ile mój tata przeczytał książek by opracować i zastosować takie techniki zanim pojawił się pierwszy kurs, pierwsze szkolenie, pierwsza książka o coachingu w Polsce?

     A was jak zapamiętają wasze dzieci? Jaki dacie przykład? Co nauczycie dzieci?
Odpowiednio przygotowane śniadanie przyczynia się by dziecko było TU i TERAZ. By poznawało potęgę teraźniejszości. Skupiło swoją uwagę na śniadaniu. Wczoraj trenowałem z moją młodszą córką 1 rok i 4 miesiące Mindfulness, oraz tworzyliśmy nowe połączenia neuronowe budując fundament pod kolejną zasadę, którą przedstawię w następnym wpisie z cyklu "Śniadanie dla dzieci #6", a będzie mówiła o USAMODZIELNIANIU.
Więc jeszcze raz zadam wam te 3 pytania:
     A Was jak zapamiętają Wasze dzieci? Jaki dacie przykład? Czego nauczycie Wasze dzieci?

A teraz czas na przepis na śniadanie dla dziecka wg diety rozdzielnej.

Składniki:
  • pomidorki (różne gatunki)
  • rzodkiewki
  • oliwki
  • mozzarella
  • kilka listków sałaty
  • patyczki do szaszłyków
Przygotowanie:
Warzywa dokładnie myjemy i osuszamy. Mozzarellę kroimy w dosyć sporą kostkę. Na patyczki od szaszłyków nabijamy nasze pomidorki, rzodkiewki, mozzarellę i oliwki. Na talerzu układamy listki sałaty, a na nich stawiamy kilka przygotowanych patyczków z warzywkami, które łączymy za pomocą oliwki. W ten sposób powstał nam indianski namiot- tipi.

Smacznego :)


Zasada 5: Mindfulness - praktyka uważności

Zasada 4: Ćwicz wyobraźnie swoją i dziecka w poście:
Śniadanie dla dzieci #4 - Jajko sadzone w parówce...

Zasada 3: PIJ przed jedzeniem, a nie po posiłku w poście:
Śniadanie dla dzieci #3 - Czy dzieci mogą jeść muchomory?

Zasada 2: Edukacja w poście:
Śniadanie dla dzieci #2 - czas na gryzonie...

Zasada 1: Dzieci jak mało kto jedzą oczami! w poście:
Śniadanie dla dzieci #1 - kanapki bez pieczywa


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz