czwartek, 2 lipca 2020

Ciasto z truskawkami

    Dziś na deserek ciasto z truskawkami...

    Jak dla mnie fenomenem było nasączenie ciasta skokiem z truskawek.
    No cóż sekretu nie będę zdradzał tutaj... Sekret jest na filmie!



Link do filmu z przepisem:
057 - Ciasto z truskawkami nasączone sokiem z truskawek - Jak to zrobić?


Składniki:
  • 3 szkl. mąki (ja użyłam orkiszowej jasnej)
  • 3/4 szkl. oleju
  • 1 szkl. kwaśnej śmietany 12%
  • łyżeczka octu
  • 2-3 łyżki miodu (cukru, ksylitolu itp.)
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • truskawki
Przygotowanie:
W jednej misce mieszamy suche składniki, a w drugiej mokre. Do mokrych składników dodajemy suche i mieszamy wszystko razem (ciasto będzie dosyć gęste). Brytfankę smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą (ja użyłam mąki kukurydzianej), do tak przygotowanej brytfanki przekładamy ciasto, a na wierzchu rozkładamy truskawki i posypujemy kruszonką. Ciasto pieczemy ok. 40-45 minut w nagrzanym piekarniku do 170 stopni (termoobieg) lub do suchego patyczka.

Kruszonka:

2 łyżki mąki
2 łyżki cukru
i masło (tyle ile wchłonie mąka i cukier)

Wszystkie składniki rozetrzeć w palcach, aż powstanie kruszonka.

Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz