wtorek, 8 listopada 2016

Kotlety z kaszy jaglanej i dyni

Sezon na dynie Trwa!

"Agnieszka nie przestaje zadziwiać mnie nowymi pomysłami. Ponadto  wprowadza mnie w zakłopotanie, czy oby moje wyrazy uznania,  zarówno te werbalne jak i niewerbalne, będą w stanie oddać mój zachwyt nad nowym daniem."
Mariusz Wojda
P.S.
Dodatkowo oczywiście moja ulubiona marchewka gotowana na parze.

Składniki:
  • 80 dkg dyni (już obranej)
  • 60 dkg kaszy jaglanej ugotowanej
  • 1 cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 2-3 łyżki mąki żytniej lub innej
  • 1 łyżka natki pietruszki
  • tłuszcz do smażenia
  • bułka tarta
  • sól
  • pieprz

Przygotowanie:
Dynię ścieramy na tarce o grubych oczkach, lekko solimy i zostawiamy na 15 min. aby puściła sok. Następnie dobrze wyciskamy i dodajemy do wystudzonej kaszy. Cebulę kroimy w drobną kostkę, czosnek przeciskamy przez praskę i dodajemy do kaszy i dyni. Wszystko dobrze wyrabiamy, dodajemy natkę pietruszki, sól i pieprz i w zależności od konsystencji masy dodajemy 2 łyżki lub więcej mąki. Z przygotowanej masy kształtujemy  kotlety, obtaczamy w bułce tartej i smażymy na patelni z dwóch stron na rumiany kolor.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz