niedziela, 26 czerwca 2022

Przepis na młodą kapustę z masłem i bułką tartą

Młoda kapusta jak kalafior z masłem i bułką tartą. 


     Do tej pory taki obiad, czy też posiłek jadłem tylko w wersji z kalafiorem, czyli kalafior z masłem i bułką tartą. Teraz Agnieszka wprowadziła zmianę, czyli zastąpiła kalafior młodą kapustą. My staramy się unikać pszenicy, więc w naszym przypadku, w naszym przepisie bułka tarta jest zastąpiona mąką z ciecierzycy... 

👉Jak zrobić młoda kapustę z mąką z ciecierzycy❓ 

    Aby zrobić obiad na bazie kapusty i startując od tradycyjnego przepisu na kalafior z bułką tartą i masłem, musimy zamienić kalafior na młodą kapustę. Potem zamiast bułki tartej bierzemy mąkę z ciecierzycy i tylko poczciwe masło zostaje nadal w przepisie. Zostanie o ile do przepisu nie dorwie się weganin i nie zmieni na jakiś inny tłuszcz roślinny, to z tradycyjnego przepisu nie zostanie nic oprócz soli...

Link do filmu z przepisem
 

 



Składniki:
  • główka kapusty
  • 2 łyżki masła
  • 3 łyżki mąki z ciecierzycy lub bułki tartej
  • sól
  • 2 liście laurowe
  • 4-5 kulek ziela angielskiego
Przygotowanie:
    Z kapusty zdejmujemy brzydkie liście. Kroimy na 4 części i wkładamy do garnka z wodą z dodatkiem ziela angielskiego, liści laurowych i soli. Kapustę gotujemy ok. 25 minut, możemy gotować w całości, ale wtedy trzeba wydłużyć czas gotowania. Po ugotowaniu kapustę odcedzamy i wyjmujemy na talerz.
    Na rozgrzaną patelnię wsypujemy mąkę z ciecierzycy i podprażamy do menu aż lekko zbrązowieje (cały czas mieszamy), wtedy dodajemy masło i trzymamy na ogniu aż się masło roztopi i gotowe. Tak przygotowaną mąką z masłem polewamy ugotowaną kapustę. Po wierzchu możemy posypać koperkiem i gotowe.

Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz