wtorek, 26 kwietnia 2016

Placki ziemniaczane

Składniki:


  • 5-6 dużych ziemniaków
  • 2 łyżki mąki
  • 1 cebula
  • pieprz
  • sól do smaku



Przygotowanie:

Obrane ziemniaki ścieramy na tarce, najlepiej nadają się tutaj ziemniaki mało wodniste. Jeśli mają zbyt dużo wody to musimy ziemniaki odcedzić, następnie dodajemy startą cebulę (możemy ją też drobniutko pokroić), mąkę oraz sól, pieprz i wszystko razem mieszamy. Placki smażymy na patelni z obu stron na rumiany kolor. Podajemy polane niewielką ilością śmietany i posypane szczypiorkiem. 


Wersja z lat dzieciństwa: 
posypujemy grubym cukrem.



Warto pamiętać, że czasy się zmieniają, a nasza świadomość rośnie i coraz więcej wiemy na temat szkodliwości disacharydów dla naszego organizmu.
W tym głównie szkodliwość dla naszego mózgu, przyspiesza rozwój nowotworów i na samym końcu najmniej szkodliwy element, czyli odkładanie się w tkance tłuszczowej.


Smacznego :)

Inna wersja placków "ziemniaczanych" - placki z cukini: http://dieta-rozdzielna.blogspot.com/2016/04/przepis-na-placki-z-cukini.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz