czwartek, 3 lutego 2022

Przepis na zupę kapuśniak z kiszonej kapusty


Jak zrobić kapuśniak z kiszonej kapusty? 

 
   Robimy przepis na kapuśniak z kiszonej kapusty. Domowa zupa z kiszonej kapusty inaczej parzybroda. 
   Jak usłyszałem, że ta zupa, czyli kapuśniak ma nazwę parzybroda, to mi oczy z orbit wyszły, szczęka opadła tak, że mogłem połknąć cały kapuśniak na raz razem z garnkiem. 
   Có, co kraj to obyczaj, co region Polski, to inna tradycja i nazwa zupy. 


Link do filmu z przepisem
 
 





Składniki:
  • 400g kapusty kiszonej
  • ok. 1,5l bulionu mięsnego lub warzywnego
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • kawałek selera
  • kawałek pora
  • 4 ziemniaki
  • 2 liście laurowe
  • 6 kulek ziela angielskiego
  • pół łyżeczki kozieradki mielonej
  • pół łyżeczki kminku mielonego
  • sól
  • pieprz
Przygotowanie:
Kapustę kiszoną wkładamy do garnka (możemy ją pokroić jeśli nie chcemy aby się nam ciągnęła w zupie), zalewamy małą ilością wody i od zagotowania gotujemy przez 30 minut.
Włoszczyznę i ziemniaki kroimy w kostkę, przekładamy do garnka i zalewamy bulionem (miałam bulion mięsny na kościach schabowych). Dodajemy ziele angielskie, liść laurowy, kozieradkę i gotujemy do miękkości warzyw.  Gdy warzywa będą już prawie miękkie dodajemy ugotowaną kapustę kiszoną, kminek, doprawiamy solą, pieprzem i całość gotujemy jeszcze z 10 minut. Po ugotowaniu sprawdzamy smak i ewentualnie jeszcze doprawiamy. Zupę rozlewany na talerze i posypujemy zieleniną, u mnie był to koperek.

Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

6 komentarzy:

  1. Kapusniak z tego przepisu byl super! Dziekuje za inspiracje. Moglam uzyc kozieradki nie tylko jako maski do wlosow :) Z nazwa "parzybroda" spotkalam sie jak przegladam w bibliotece ksiazke o regionalnych potrawach wojewodztwa lodzkiego. Jak robilam ta zupe to najpierw wrzucilam do zimnej wody kawalek plastra schabu i troche go podgotowalam, potem dalam warzywa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa ❤️. Bardzo się cieszę, że zupa smakowała i skorzystała Pani z mojego przepisu. Nie wiedziałam, że kozieradkę można stosować jako maskę do włosów... dziękuję za informację ❤️

      Usuń
    2. Mam cienkie wlosy i podobno kozieradka je wzmacnia i daje polysk. Kupuje juz mielona w zielarskim lub aptece oraz do tego olejek rozmarynowy. Olejek neutralizuje rosolowy intensywny zapach kozieradki. Biore 1 lyzeczke kozieradki i zalewam to niewielka iloscia wrzatku, aby powstala Pasta. Dodaje 5 kropli olejku. Kozieradka pecznieje Jak kasza bulgur. Czekam az papka bedzie ciepla i nakladam na skore glowy wmasowujac. Potem folia na glowe, czekam ok. 15 minut i myje wlosy.

      Usuń
    3. Dziękuję za cenną wskazówkę. Czy widać efekty? Też mam cienkie i dodatkowo zaczęły mi wypadać, więc może się skuszę na taką kurację.

      Usuń
  2. Nie robilam kuracji regularnie tylko od czasu do czasu. Trzeba poczytac jak inni to stosowali. Ja nie mam cierpliwosci i wytrwalosci. Cudow nie ma tez co oczekiwac. Afro wlosy od tego nam nie przybeda, ani maska nie zaszkodzi jak slynny szampon Samson z "Misia" Barei:)

    Wlosy sa bardziej miekkie, blyszczace, troche nowych przybywa. Jak nie zuzyje calej mikstury to przelewam do malego plastikowego/szklanego pojemniczka i trzymam w lodowce do nastepnego mycia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podzielenie się informacją. Pozdrawiam serdecznie 🙂

      Usuń