poniedziałek, 13 czerwca 2022

Przepis na surówkę Coleslaw

Surówka COLESŁAW


    Pierwszy raz jadłem surówkę coleslaw w jakimś sieciowym fast-foodzie i zdecydowanie mi nie przypadła do gustu. Z tego powodu też myślałem, że to amerykańska surówka, a jednak jest to surówka europejskiego pochodzenia. Korzenie sięgają Rzymu, a nazwa pochodzi z języka niderlandzkiego od słowa koolsalade czyli surówka z kapusty. 

👉Jak zrobić surówkę coleslaw❓ 

    Przede wszystkim trzeba zrobić według przepisu Agnieszki. Dlaczego? Bo jeśli do tej pory Wam nie smakowała, tak jak mnie, to teraz zostaniecie fanami tej surówki, aż do wylizania miski i talerza po surówce. 
   Chociaż ja zacząłem od końca i zabrałem miskę, w której Agnieszka mieszała surówkę i już po próbie resztek sosu wiedziałam, że nadejdzie jakaś zmiana. Czyli zmiana mojego podejścia do surówki colesław dzięki wykonaniu Agnieszk.
 

Link do filmu z przepisem

 



Składniki:
  • pół główki młodej kapusty ok. 500g
  • 1 marchewka
  • pół cebuli
  • 2-3 łyżki soku z cytryny, można zamienić na ocet jabłkowy/winny
  • 3 łyżki majonezu
  • 3 łyżki gęstej kwaśnej śmietany lub gęstego jogurtu naturalnego (użyłam śmietany 12%)
  • sól
  • pieprz
Przygotowanie:
    Kapustę drobno szatkujemy, marchewkę ścieramy na tarce o grubych oczkach. Cebulę kroimy w drobną kostkę.
   W miseczce umieszczamy majonez, śmietanę, sok z cytryny plus sól i pieprz. Całość dokładnie mieszamy. Tak przygotowany sos dodajemy do warzyw i dokładnie mieszamy. W razie potrzeby jeszcze doprawić solą i pieprzem. 
   Surówkę wstawiamy do lodówki na godzinę aby się dobrze schłodziła i jest gotowa do jedzenia.


Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz