środa, 18 października 2017

Salatka z gotowanym kurczakiem - #11

Zawsze cieszyły mnie sałatki z kurczakiem. Najczęściej była to pierś kurczaka pokrojona i położona na sałatce. Często nawet była panierowana. Z braku pomysłu na kolacje z cyklu: "Zrób Se Sam" postanowiłem okraść naszego czworonoga, zwanego inaczej psem, rasy MIX o imieniu Bossik i zwinąć mu część mięsa z udka. Dawno już nie jadłem tego typu mięsa bo mi przestało smakować. Cóż, z braku laku lepszy kit, jak mówi stare przysłowie. Jednak musiałem coś zrobić i jakoś zmienić - zagłuszyć smak mięsa i tak powstała sałatka z odrobiną kurczaka gotowanego.

Składniki:
  • 2 pomidory
  • 1 mała cebula 
  • pieprz
  • sól
  • ząbek czosnku
  • sos chrzanowo-majonezowy - najlepiej własnej roboty
  • kurczak - odrobina z udka z rosołu

Składniki do sosu:
  • łyżka chrzanu
  • łyżka majonezu
  • łyżeczka musztrdy - ostrej

Przygotowanie sosu:
Wszystkie składniki mieszamy na samym początku i czekamy 15 minut by się przegryzły.

Przygotowanie:
Pomidory myjemy i kroimy np. w plasterki. Układamy na talerzu, solimy i pieprzymy (można polać oliwą z oliwek) posypujemy drobno posiekanym czosnkiem i pokrojoną w cieniutkie piórka cebulą. Na tak przygotowany podkład rzucamy kurczaka w stylu artystycznego nieładu. Na koniec polewamy kurczaka sosem chrzanowo-majonezowym. Następnie musimy poczekać trochę by czosnek i cebula nadały smak kawałkom mięsa od dołu, a sos od góry. Po ok. 30 minutach potrawa jest gotowa do spożycia. Te 30 minut można poświecić na zrobienie np zdjęć kolacji... :)

Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz