wtorek, 11 stycznia 2022

Przepis na kotlety schabowe i panierkę KETO

Idealne kotlety schabowe


Kotlety schabowe, to nasza polska tradycyjna potrawa. Przepis na kotlety schabowe zna każda pani domu z wyjątkiem mnie, ale ja nie jestem kobietą. Tak na prawdę nigdy nie zrobiłem, nie usmażyłem kotleta schabowego, ani jednego... bo to popularne i wszyscy robią, a ja lubiłem wyszukane przepisy i nowości kulinarne. Aby zrobić idealny kotlet schabowy potrzebna jest panierka do kotleta! UPS! To znaczy panierka do kotletów...
 

Link do filmu z przepisem
 
 





Składniki:
  • schab
  • jajka
  • śmietana gęsta (kwaśna)
  • sól
  • pieprz
  • tłuszcz do smażenia
Panierka: 
- sezam
- siemię lniane złote
- mąka sojowa

Przygotowanie:
    Schab kroimy w plastry 1-1,5cm. Następnie plastry schabu rozbijamy cienko tłuczkiem. Każdy plaster solimy i pieprzymy.
   Do przygotowania panierki potrzebujemy takich samych ilości sezamu, siemienia i mąki (np: wszystkiego po 2 łyżki). Sezam i siemię mielimy, a następnie dodajemy mąkę sojową i dokładnie mieszamy.
   Jajka i śmietanę plus odrobinę soli dokładnie roztrzepujemy. Na dwa jajka  (wielkość L) dodajemy dużą łyżkę śmietany. 
   Plastry schabu zanurzamy w mieszaninie jajek ze śmietaną, a później obtaczamy w panierce. Tak przygotowany kotlet wkładamy na rozgrzany tłuszcz i smażymy z dwóch stron na rumiany kolor. 
   Jeśli smażymy dużą ilość kotletów, to co jakiś czas trzeba wymienić tłuszcz, ponieważ odpadająca panierka zacznie się palić i przyczepiać do kotletów, a co za tym idzie kotlety nie będą rumiane tylko spalone. 
 

Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz