środa, 28 kwietnia 2021

Grillowane skrzydełka



Za czasów mojego samotnego grilowania, inaczej mówiąc kawalerskiego, rzadko robiłem skrzydełka na grilla. Może dlatego, że grill nie kojarzył mi się z drobiem, kurczakami... Może tez dlatego ze nie wpadłem na jakiś genialny pomysł co do przyprawienia skrzydełek i nie mogłem zabłysnąć. Kolejny powód może być taki, że w moim kombiwarze królowały ćwiartki na obiad więc regularnie jadłem kurczak pieczonego, który nie wiele różnił się od kurczaka zgrilowanego.


Link do filmu z przepisem:

162 - Jak przyprawić skrzydełka kurczaka na grilla? - Prosty przepis na marynatę! Szybki sposób!






Składniki:
  • 10 skrzydełek z kurczaka 
  • łyżka musztardy ostrej
  • łyżka przecieru pomidorowego
  • łyżeczka cynamonu
  • 3 łyżki oliwy lub oleju
  • 2 łyżeczki mieszanki ziół, w skład której wchodzą: czosnek granulowany, majeranek, papryka ostra, kozieradka
  • łyżeczka soli
Przygotowanie:
Skrzydełka myjemy, odcinamy lotki (cienkie końcówki) i osuszamy. Wszystkie przyprawy dokładnie ze sobą mieszamy. Tak przygotowaną marynatą smarujemy skrzydełka i układamy w pojemniku z przykrywką. Zostawiamy na godzinę, dwie lub nawet na całą noc (jak mamy czas) aby przeszły przyprawami. Jeśli skrzydełka zostawiamy na dłużej niż godzinę, to należy włożyć je do lodówki. Na około 20 minut przed grillowaniem należy wyjąć z lodówki, aby się ociepliły. 

Tak przygotowane skrzydełka możemy grillować na patelni, grillu elektrycznym, czy też tradycyjnie. Grillujemy na średniej mocy lub na wyżej ustawionym ruszcie, co jakiś czas obracając z jednej strony na drugą, aby się równo zgrillowały.

Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz