wtorek, 2 czerwca 2020

Chleb szpinakowy? Zielony chleb szpinakowo-orkiszowy!

    Prawie całe życie jadłem pieczywo pszenne. Jakiś czas przed zapoznaniem się z Agnieszką przerzuciłem się na chleb żytni. Jeśli jednak w domu jest zawodowy piekarz, który na dodatek jest technologiem żywności ze specjalizacją zboża, to jedno jest pewne! Chleb nigdy nie wyjdzie z menu. A nawet rzekłbym, że w temacie pieczywa asortyment chlebów się powiększy...


Link do filmu z przepisem:
042 Pieczywo - Zielony chleb orkiszowo szpinakowy - Unikalny przepis

Składniki:
  • 180g szpinaku (ja użyłam mrożonego, jeśli będzie świeży to 150g wystarczy)
  • 180ml mleka roślinnego (każde oprócz sojowego)
  • 350g mąki (ja użyłam orkiszowej jasnej typ 700)
  • 1 łyżka octu
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka soli
  • ziarna czarnuszki do posypania
Przygotowanie:
Jeśli używamy świeżego szpinaku to należy go zblendować. Mrożony szpinak trzeba odmrozić i zostawić w pomieszczeniu aby uzyskał temperaturę pokojową. Mokre składniki mieszamy razem (szpinak, mleko roślinne i ocet), dodajemy do nich suche składniki (mąkę, proszek, sodę i sól wymieszać) i wszystko razem mieszamy. Ciasto będzie dosyć gęste, ale takie ma być. Małą keksówkę wykładamy papierem do pieczenia i przekładamy do niej ciasto. Wygładzamy i posypujemy po wierzchu ziarnami czarnuszki. Chleb wkładamy do nagrzanego piekarnika na 200 stopni Celsjusza i pieczemy od 35 do 40 minut lub do suchego patyczka (czyli sprawdzić patyczkiem, jeśli jest suchy to chleb upieczony, a jeśli mokry to znaczy, że jeszcze trzeba trochę potrzymać). Upieczony chleb wyjmujemy razem z papierem do pieczenia i zostawiamy na kratce do wystudzenia. Gdy chleb wystygnie jest gotowy do spożycia.

Smacznego :) 

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube:
www.youtube.com/c/DietaRozdzielna

ZaSubskrybuj😀❗ i daj łapkę w górę👍 😁❗

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz