środa, 6 grudnia 2017

Śniadanie dla dzieci #7 - Jajko jajku nie równe

To zdjęcie specjalnie postanowiłem nie obrabiać.
Zastosowałem przycięcie i tak wstawiłem... 😆
Jajecznica z pomidorkiem 
lub ogórkiem kiszonym 
- Zestaw wg diety rozdzielnej!

    Jakiś czas temu skończyły się jajka od babci. Wszyscy wiemy co znaczy jajko prosto ze wsi, od kur z kurnika, które chodzą po podwórku, grzebią w ziemi, wyszukują pożywienia i są karmione naturalnie. Sam miałem okazję zawieść raz zboże do rozdrobnienia (na śrutę) dla kur. Wrzuciliśmy 2-3 worki do bagażnika i pojechaliśmy do jednego gościa, który miał maszynkę zrobił dużo hałasu i wrrr, brrrr, szuuu i wyleciało na dole coś drobniejszego...
     Niesamowite doświadczenie dla takiego "mieszczucha" jak ja... 😁
     Ok. wróćmy do naszych jajek! Apelowałem wcześniej do Agnieszki by jajka od Babci zostawiła dla dzieci, a szczególnie dla Amelki - w końcu nie jest ich nieskończona ilość, a my zjemy te ze sklepu... Nie dotarło! Aga musiała sama doświadczyć skutków swojej decyzji. A rezultat był prosty gdy AMELKA dostała jajko ze sklepu nie chciała go jeść! Kompletnie nie chciała jeść tego badziewia!!! Z powrotem rozpocząłem kampanie "Zostawić jajka od babci dla AMELKI!!!" Zrobiłem transparenty, oflagowałem się i zagroziłem głodówką, jeśli następne jajka od babci nie będą dla Amelki... 😀
     Podziałało! Amelka ma swoje jajeczka i z powrotem zaczęła je jeść, zamiast nimi pluć. Minęło trochę czasu zanim z powrotem przekonała się do zdrowych jajek i wyleczyła się z traumy po jajkach ze sklepu...
Pokazano mi drzwi, ale sam musiałem przez nie przejść...
     Jak sam zobaczyłem 2 talerze, 2 rodzaje jajek to od razu pobiegłem po tel. i zrobiłem zdjęcia, bo wiedziałem, że kiedyś nastąpi moment, że coś na ten temat napiszę...

Widzisz co jesz? Widzisz co podajesz dziecku? 

     Są ludzie, którzy chodzą do fast-foodów, jak ja kiedyś, zanim zrozumiałem, to co miałem zrozumieć... Pokazano mi drzwi, ale sam musiałem przez nie przejść...

Czy chce się wyrwać z MATRIXA i żyć zdrowo
- czerwona pigułka.
Musiałem dokonać wyboru! Mentalnego wyboru! Czy chce się wyrwać z MATRIXA i żyć zdrowo - czerwona pigułka, czy nadal żyć "modnie", łatwo - jadać w fast-foodach -niebieska pigułka🙈🙉🙊 i zapłacić cenę zdrowiem, energią i jakością myślenia?

Kolejna zasada, którą zaproponuje to:

Po 7. Zasługujesz na to co najlepsze! 

To zasada, którą trzeba dziecku wpajać! Wpajać własnym przykładem!☝ Dlatego kiedyś zadałem Agnieszce pytanie: Co byś zmieniła, co byś kupowała w pierwszej kolejności jak byśmy mieli więcej pieniędzy? Kiedy pojawiło się pytanie, pojawiła się odpowiedź, pojawił się cel, a za nim pojawiły się pieniądze na to... To nie muszą być wielkie zmiany, zamiast wydawać na coś 5 zł wydajemy 50 zł na miesiąc... Dokonaliśmy prostych zmian: zamiast margaryny - masło, zamiast pieczywa białego - chleb żytni, razowy (samemu upieczony)... Zastanawiamy się: z czego należy zrezygnować? Nie kupujemy napojów gazowanych począwszy od oranżad po inne wody z cukrem z czerwoną lub niebieską nalepką... To 120 zł oszczędności miesięcznie na osobę - podsumowałem znajomą - jak mówi o sobie: "uzależniona - butelka dziennie  -120 zł miesięcznie minimum... "

    Zastanów się! Z czego szkodliwego możesz zrezygnować? Co dobrego możesz wprowadzić? Może dietę rozdzielną?  (- nic nie kosztuje!)
Bo zasługujesz na to co najlepsze! Zarówno Ty jak i Twoje dzieci!


Zasada 7: Zasługujesz na to co najlepsze!


Zasada 6: Samodzielność i IQ w poście:

Śniadanie dla dzieci #6 - Jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyla...

Zasada 5: Mindfulness - praktyka uważności
Śniadanie dla dzieci #5 - przybyli indianie...

Zasada 4: Ćwicz wyobraźnie swoją i dziecka w poście:
Śniadanie dla dzieci #4 - Jajko sadzone w parówce...

Zasada 3: PIJ przed jedzeniem, a nie po posiłku w poście:
Śniadanie dla dzieci #3 - Czy dzieci mogą jeść muchomory?

Zasada 2: Edukacja w poście:
Śniadanie dla dzieci #2 - czas na gryzonie...

Zasada 1: Dzieci jak mało kto jedzą oczami! w poście:
Śniadanie dla dzieci #1 - kanapki bez pieczywa


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz