piątek, 18 marca 2016

Dieta Rozdzielna - podstawy

Najłatwiejsza dieta jaką można sobie wyobrazić. Jedna podstawowa zasada! Jedno przykazanie:)

Nie (będziesz) łączyć w jednym posiłku 
białek i węglowodanów!

Reszta to komentarze. Składniki pożywienia dzielą się na 3 grupy:
1. Te, które zawierają białka,  2. bogate w węglowodany, i 3. ostatnia grupa to neutralne, czyli takie składniki, które można stosować z obiema grupami. Dla osób lubiących owoce istotna będzie jeszcze 4 grupa.
   Wymaga to posiadanej już wiedzy, które pokarmy maja w sobie białka, a które węglowodany. Jeśli ktoś nie posiada kompleksowej wiedzy na ten temat, to nie stanowi to problemu. Wystarczy włożyć do drukarki trzy kartki i wydrukować trzy listy. 
   Tu zaczynają się schodki. Małe schodki, ale schodki. Nie wszystkie listy w necie są właściwe i podzielone prawidłowo. Dlatego tworzymy własne listy i będziemy je systematycznie uzupełniać, by ułatwić zainteresowanym wdrożenie się w temat. Jeśli czegoś nie znajdziesz na tych listach to prosimy o kontakt i zapytanie. Zbadamy temat i dodamy produkt do odpowiedniej listy. 
    Dieta rozdzielna jak każda dieta wymaga zmiany nawyków. Pozytywnym elementem jest fakt, że nie musisz (jeśli nie chcesz) rezygnować z jakiś ulubionych składników. Należy się tylko zastanowić czy kolidują z zasadą rozdzielności, czy nie. Przykładowo, co jeśli ktoś lubi kiełbasę (tak jak ja) i stanowiła ona obowiązkowy element np. każdego śniadania. Rozwiązaniem praktycznym jest wyeliminować ją z kanapek na pierwsze śniadanie (chleb + masło +pomidor + np. pietruszka = sympatyczna kompozycja). Z zaoszczędzonej kiełbaski z pierwszego śniadania można uczynić integralny element drugiego śniadania, dzięki czemu można rozkoszować się ulubionym przysmakiem samym w sobie lub podkreślić jego smak np. ogórkiem kiszonym.
    Dieta rozdzielna jako styl życia to świadomy wybór. Sama w sobie jest przyczyną odchudzania, poprawy samopoczucia i zwiększania ilości energii życiowej. Bywa także fundamentem pozbycia się wielu dolegliwości. 
     Zdarza się tak, że niektórzy dietetycy nie akceptują i nie popierają diety rozdzielnej twierdząc, że człowiek musi każdego dnia spożywać produkty z każdej grupy. Nie wiem z czego to wynika. Zasada diety rozdzielnej nie polega na eliminowaniu pokarmów tylko zarządzaniu nimi w czasie. Po dekadzie stosowania, praktykowania i obserwacji systematycznej poprawy zdrowia muszę zdecydowanie stwierdzić dobroczynny wpływ diety rozdzielnej na organizm i zachodzące w nim procesy. 

W oddzielnych postach opisze osobistą historię oraz wpływ diety rozdzielnej i posiłków łączonych na organizm, a przede wszystkim układ trawienny człowieka.

8 komentarzy:

  1. Witam,
    do jakiej grupy zaliczamy awokado?

    OdpowiedzUsuń
  2. A co z tą czwartą grupą owoców? Wśród list nie mogę znaleźć. Jak łączyć je z resztą grup?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owoce surowe jemy samodzielnie, nie łączymy ich z innymi grupami. Powodem nie łączenia jest to, że trawią się szybko (w ciągu pół godziny), a np. węglowodany 1,5 do 2 godz, a białka 3 do 4 godz. Wyjątkiem jest banan, który możemy łączyć z innymi węglowodanami.

      Usuń
  3. A kawa z mlekiem? Mozna? Czy zastapic krowie roslinnym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej pić kawę czarną, bez cukru i zabielaczy. Ale wiadomo, że nie wszyscy taką mogą to proponuję zabielić sobie chudą śmietanką lub mlekiem roślinnym.

      Usuń